Vallen jouw displaycampagnes niet op? Met de volgende 3 Manieren kunnen we jouw Displaycampagne meer laten opvallen.

1: Voeg zoveel mogelijke foto’s en video’s toe

Bij een Displaycampagnes gaat Google zelf de door jouw ingevoerde tekst met daarbij de foto’s en video’s combineren en uitzetten. Je kan het beste Google zoveel mogelijk goede opties aanbieden om uiteindelijk de beste combinatie te kunnen vinden.

Denk hierbij ook aan de verschillende formaten. Je kan namelijk een vierkante foto en langwerpige foto indienen. Zorg ervoor dat ook van deze formaten verschillende opties beschikbaar zijn voor Google om te combineren met jouw tekst.

Wel moet je onthouden dat in de afbeeldingen geen tekst mag staan. In het logo mag dit natuurlijk wel, vaak heb je een logo met daarin de naam van het bedrijf.

2: Gebruik bewegend beeld om op te vallen

Maak gebruik van bewegend beeld in de advertentie. Eerder was dit al mogelijk met video, maar nu kan je sinds kort ook een GIF toevoegen aan je displaycampagnes om nog meer op te vallen. Ben jij benieuwd hoe je een GIF kan gebruiken en waarom dit een voordeel is? Lees dan snel verder.

Waarom een GIF toevoegen aan een displaycampagne?

Een GIF trekt veel meer de aandacht dan een stilstaande foto en is in veel goedkoper om te maken dan een video. Een GIF is daarom eigenlijk de ulitieme middenweg om jouw doelgroep goed te kunnen bereken tegenover relatief weinig realisatiekosten, los van het budget wat je besteed.

In de foto hieronder zie je een aantal display advertenties. Dit zijn vaak opvallende foto’s van een die indruk moeten maken op de doelgroep. Als nu een van deze foto’s beweegt zal deze meer opvallen. Dat opvallen is uiteindelijk wat je wilt bereiken met je advertentie, de mensen moeten gaan klikken.

Dus even kort, waarom een zou je een GIF gebruiken?

  1. Steekt uit tussen de stilstaande display advertenties
  2. Goedkoper dan het maken van een video
  3. Een GIF is ook mobielvriendelijk
  4. De GIF kan je ook op andere manieren inzetten, zoals e-mailmarketing of op de website

Heb je nu geen videomateriaal beschikbaar, maar wil je toch opvallen met je displaycampagnes? Dan kan je gebruik maken van je eigen fotomateriaal en hier zelf een GIF van maken. Hoe je dat doet? Dat leg ik je nu uit.

Hoe maak je een GIF?

Na dit gelezen te hebben kan je natuurlijk niet wachten om aan de slag te gaan voor jouw bedrijf of klant, maar hoe? Er zijn veel verschillende manieren om een GIF te maken. Vandaag deel ik een van de makkelijkste manieren, want waarom moeilijk doen als het makkelijk kan toch?

  1. Ga naar https://photos.google.com/ en log hier in met je Googleaccount
  2. Klik in het menu op Tools
  3. Onder “nieuwe maken” klik je op à animatie
  4. Klik de foto’s aan die je wilt gebruiken.
    (Staan deze er nog niet bij dan moet je deze uploaden in je account)
  5. Rechts bovenin kan je nu klikken op maken
  6. Je ziet nu meteen de GIF die je hebt gemaakt
  7. Alle GIF’s die je maakt kan je terugvinden in het menu onder “zoeken” en dan animaties
  8. De GIF is nu gemaakt, je kan deze downloaden en gebruiken waar je maar wilt.

Hoe voeg je een GIF toe aan je displaycampagnes?

En dan komt nu het makkelijkste van dit allemaal. Je kan een GIF namelijk net zo makkelijk toevoegen aan je display advertentie als een normale foto. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de GIF het juiste formaat heeft, maar verder verloopt dit proces precies hetzelfde.

Afbeelding/GIF toevoegen aan een displaycampagne

Even vergeten hoe je een afbeelding toevoegt aan je display advertentie? Bekijk even deze stappen:

Het toepassen van GIF in je display advertenties kan een groot verschil maken en is daarom zeker te adviseren. Want wie wilt nu niet meer opvallen met zijn of haar displaycampagnes? Ik kijk er naar uit om jullie display advertenties, met natuurlijk GIF’s te zien.

3: Maak gebruik van opvallende koppen voor jouw displaycamapgnes

Een andere manier om op te vallen emt je displaycampagnes is het gebruiken van opvallende advertentieteksten. Zorg ervoor dat je koppen de aandacht trekken. Je moet onthouden dat Displayadvertenties worden laten zien wanneer de doelgroep er totaal niet mee bezig is. Je moet dus de aandacht weten te trekken van waar hij/zij mee bezig is op dat moment. Dit betekent dat je pakkende teksten nodig hebt in combinatie met de juiste foto’s, video’s of GIF’s.

Hoe schrijf ik een opvallende kop?

De koppen die je gebruikt mogen best uitdagend zijn. Wat betekent dat je termen kan gebruik, zoals nu kosten besparen of voor de allerlaagste prijs. De teksten moeten opvallende genoeg zijn voor de lezer om door te klikken, dat is uiteindelijk wat je wilt bereiken met de Displaycampagne. Houdt dit doel dan ook altijd in je achterhoofd. Maak de advertentieteksten aan de hand van de Customer Journey fase waarin jouw doelgroep zich bevindt.  Op deze manier sluiten de teksten beter aan bij waar de lezer naar op zoek is.