CRO

We hebben ervaring met de conversieoptimalisatie van honderden verschillende websites. Hierin zien we veel paralellen, die we kunnen gebruiken om de conversie ook op jouw website te verhogen. Bij verschillende websites hebben we de conversie na een jaar zelfs kunnen verdubbelen. 

Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van alle verwachte CRO-verbeteringen, helaas toch een conversie-verlaging opleveren. Iedere situatie is anders. Daarom werken we altijd met A/B-testen, zodat je echt ziet wat de resultaten zijn van iedere conversie-technische aanpassing.

Upselling

Met slimme trucs op de website halen we regelmatig nog 20 a 30% omzet uit dezelfde klanten door het upsell-proces te optimaliseren.

Browsers

Elke browser toont je website net even anders. Daarom checken we jouw site in allerlei browsers, om te zorgen dat het overal perfect werkt.

Devices

Op een IPhone oogt een website anders dan op een Samsung-telefoon. We doorlopen websites op verschillende devices om deze te testen op conversie.

A/B-testing

Aanpassingen aan een website testen we via A/B-testing, zodat we altijd zien wat het effect is op de conversie en conversiewaarde.

Neuromarketing

Met psychologische trucs lukt het om bezoekers op een website beter te verleiden om te converteren of een aankoop te doen. Het menselijk brein zit vol met biases en daar kunnen we ons voordeel mee doen. We hebben een psychologe in het team, gespecialiseerd in Neuromarketing.

Ze analyseert continu alle onderzoeken en kijkt wat de nieuwste technieken zijn op dit vakgebied. We kijken naar bijvoorbeeld pagina-indeling, kleurgebruik, afbeeldingen en veel andere zaken om bezoekers te verleiden om meer aankopen te doen.

Workload

We proberen de workload voor het brein zo laag mogelijk te krijgen en obstakels zoveel mogelijk te verwijderen met het doorlopen van de stappen naar de CTA.

We geven met indeling van pagina’s, kleurgebruik en afbeeldingen signalen aan het brein waardoor deze steeds meer verlangen krijgt naar het product en bijproducten.

Onderzoeken

We duiken in internationale studies en testen die in de praktijk, zodat we de echte impact op het conversiepercentage kunnen zien.

UX

Alles op webpagina’s wordt zo ontworpen dat we een perfecte User Experience krijgen. Hiervoor hebben we een UX-designer in het team.

Mobile-first

In de praktijk worden veruit de meeste websites nog steeds eerst ontworpen op desktop en daarna aangepast voor de mobiele versie. Omdat mensen op hun mobiele telefoon totaal anders navigeren dan op een desktop, verdient dit een goed uitgedacht ontwerp dat aansluit bij het gedrag van de

mobiele bezoeker. Onze designers kunnen een volledig apart ontwerp maken voor je mobiele site. Afhankelijk van je branche, zien we dat bij sommige van onze klanten vervolgens meer dan 85% van de conversies op mobiel plaatsvindt.

Conversiepercentage

Verschillen in conversiepercentages tussen devices laten zien hoe goed de mobiele versie is. Wij krijgen dit conversiepercentage vaak hoger dan desktop.

Dit zorgt ervoor dat je website alles schaalt naar mobiel, maar betekent nog niet dat je site er mobile-friendly door wordt. Hiervoor is een aparte indeling nodig.

Concurrentie

Omdat veel concurrenten een slechtere mobiele- dan desktopversie hebben, kunnen we ze in de mobiele wereld verslaan door wél in te zetten op mobile-first.

SEO

Uit meerdere onderzoeken blijkt dat tegenwoordig de mobiel-vriendelijkheid van een website voor Google een belangrijke SEO ranking-factor is geworden.

Website Snelheid

Het wordt vaak onderschat hoe belangrijk de snelheid is van een website is voor de resultaten. Er haken veel bezoekers vroegtijdig af wanneer een website traag is. Als een mobiele pagina qua laadtijd van 1 naar 3 seconden gaat, dan wordt de bouncerate 90% hoger. De snelheid is niet alleen bepalend voor de conversie maar ook voor je kwaliteitsscore in Google Ads en voor je organische ranking in Google. Zelfs als hier al aan gewerkt is door je developer, komt onze snelheids-specialist vaak nog met verrassende ideeën om de broncode efficiënter te maken en laadtijd aanzienlijk te verkorten.

Marketingtechnisch Design

Websites worden vaak primair grafisch ontworpen, wat marketingtechnisch soms tekortschiet. Wanneer je dan aan CRO gaat doen, ga je eigenlijk verder bouwen op een fundering die al niet goed is. Wij doen eerst een analyse naar het online gedrag van je bezoekers. We kijken vanuit de marketingkanalen hoe ze op je website landen, welke informatiebehoefte ze hebben en hoe ze over de site bewegen om naar een CTA te gaan. Onze UX-designer maakt nieuwe designs voor pagina’s die voor de bezoekersstromen optimaal zijn. We passen veel ervaring en trucs toe om je conversie te maximaliseren.

Pierre Tran

Strategie bepalen?
Vraag het aan onze Marketingstrateeg