Cases
Doctor Pest Control Group
Doctor Pest Control Group is een keten van ongediertebestrijdingsbedrijven die inmiddels actief is in verschillende landen. Het bedrijf is als eenmansbedrijf gestart in 2012 en in de jaren daarna sterk gegroeid op basis van online marketing.
Uitdaging
Potentiele klanten die last hebben van ongedierte hebben veel uiteenlopende problemen. Een particulier die bijvoorbeeld last heeft van wespen in de tuin behoeft een hele andere benadering dan bijvoorbeeld een productiebedrijf dat last heeft van ratten. Uiteindelijk wilde het bedrijf alle verschillende doelgroepen tegelijk aanspreken.
Website
Bij de start van het project was er slechts 1 website voor alle soorten klanten en verschillende soorten ongedierte die werden bestreden. Stars of the Net heeft ervoor gezorgd dat er 14 verschillende websites kwamen, waardoor iedere potentiele klant zich direct aangesproken voelde. Uiteraard wel zo, dat alle websites gemakkelijk te managen waren via 1 systeem.
Verschillende marketingkanalen
Ook werden er 14 verschillende marketingkanalen ingericht voor de 14 verschillende websites, die ieder waren toegespitst op een doelgroep. Het marketingkanaal en de website sloten perfect bij elkaar aan. Per kanaal werd er afhankelijk van de doelgroep, verschillende marketingmiddelen ingezet, zoals Google Search, Display en Remarketing.
Resultaat
Het resultaat van de verbeteringen die we doorvoerden was dat het bedrijf 5 jaar lang, ieder jaar minimaal verdubbelde in omzet, wat uiteindelijk resulteerde in een middelgroot bedrijf met tienduizenden klanten per maand, waaronder Schiphol, Praxis, Bagels and Beans en the Coffee Company.
Recruiting
Door de groei die de online marketing teweeg bracht, werd het steeds moeilijker om voldoende geschikt personeel te vinden in een steeds krapper wordende arbeidsmarkt. Om de kwaliteit van het personeelsbestand hoog te houden, was de standaard dat slechts de beste 1% van alle sollicitanten een contract werd aangeboden. Dit betekende dat op een geven moment minimaal 2.000 sollicitaties per maand landelijk moesten worden binnengehaald. Doordat Stars of the Net Recruiting Marketing ging inzetten lukte het om die doelstelling te behalen. Daarmee kon het recruitmentteam van Doctor Pest Control Group zich volledig focussen op de sollicitatiegesprekken en de selectie en van de werknemers.
Start Belgie en Duitsland
Nadat een behoorlijk deel van de Nederlandse markt was veroverd, werd ons gevraagd of we konden assisteren bij de uitbreiding naar het buitenland. Hiervoor hebben we met succes alle websites en marketingkanalen opgezet voor Belgie en Duitsland. Belangrijk hierbij was dat deze volledig aan werden gepast aan het betreffende land. Uiteraard compleet met correcte vertalingen en Belgische en Duitse contactgegevens. Ook heeft Stars of the Net ervoor gezorgd dat Vlaams en Duits personeel werd geworven zodat ook de opvolging door werknemers uit de betreffende landen kon worden gedaan.
Zien voor wie we nog meer hebben gewerkt? Kijk onderaan de homepage.
i-Slide
i-Slide is een bedrijf dat electronica levert voor waterglijbanen in grote waterparken over de hele wereld. Het gaat dan vooral om ingebouwde games, licht- en geluidseffecten en videoprojecties in waterglijbanen met een grote diameter. De doelgroepen zijn glijbaanbouwers en waterparken.
Uitdaging
De potentiele klanten bestonden uit een kleine groep van enkele honderden megawaterparken en de top 6 van grootste glijbaanbouwers die verspreid zitten over de wereld. Ieder project heeft een omzetwaarde van enkele honderdduizenden tot enkele miljoenen euro’s. Vaak zijn deze projecten eenmalig, waardoor er continue nieuwe klanten moeten worden geworven.
Marketingstrategie
Voor deze keiharde B-to-B-markt werd een speciale aanpak gekozen, waarbij een kleine versplinterde groep potentiele klanten zeer intensief werd benaderd. Omdat het product nog nieuw en ook vrij ingewikkeld was werd een professionele animatievideo gemaakt om het product uit te leggen. Deze video werd op de website geplaatst. Met het salesteam werd samengewerkt zodat doormiddel van telefonische acquisitie en beursbezoeken alle interessante spelers in de markt werden benaderd. Zij werden dan telefonisch op hun eigen computer naar de website van i-Slide begeleid om de animatievideo te bekijken.
Door de video op de website van i-Slide te bekijken kwamen de ip-adressen van de key-decision-makers van de grootste waterparken ter wereld in onze remarketinglijsten. Deze mensen kregen dan meerdere malen per dag verschillende advertenties van i-Slide op tal van websites te zien, evenals enkele promotievideo’s op Youtube. Deze getoonde advertenties waren niet gericht op de directie van de waterparken, maar juist op de bezoekers van de waterparken. Een advertentietekst kon bijvoorbeeld zijn: “Go to a water park near you, with i-Slide”.
Hierdoor leek het voor de enkele honderden beslissingsmakers in de branche, dat het bedrijf met een wereldwijde mega-campagne bezig was en dat ze natuurlijk niet achter konden blijven in het aanschaffen van hun i-Slide-systeem voor hun eigen glijbanen.
Omdat deze zogenaamde wereldwijde “mega-campagne” zich slechts op enkele honderden computers afspeelde waren de marketingkosten zeer beperkt tot slechts enkele honderden euro’s per maand.
Het resultaat
Het resultaat van de marketingcampagne was dat binnen enkele maanden 4 van de 5 grootste glijbaanbouwers ter wereld een samenwerking wilden starten om het product door te verkopen aan hun eigen klanten. Daarnaast werden enkele van de grootste waterparken ter wereld als klant binnengehaald, zoals het grootste waterpark ter wereld dat momenteel in Qatar wordt gebouwd, het grootste waterpark van Noord-Amerika dat in Miami wordt gebouwd en klanten als Europa-park in Duitsland en Disney Water Parks.
Opzetten marketing USA
Omdat de meeste grote glijbanen ter wereld in de Verenigde Staten staan wilde het bedrijf een kantoor opzetten in Orlando, Florida. Doordat Stars of the Net veel internationale ervaring heeft met Recruiting Marketing, hebben we met succes diverse medewerkers geworven in Orlando voor het Amerikaanse salesteam. Ook hebben we de website en alle marketingkanalen volledig aangepast voor de Amerikaanse markt.
Zien voor wie we nog meer hebben gewerkt? Kijk onderaan de homepage.
Glamsmile Nederland
Glamsmile is een wereldwijd concept voor tandartspraktijken volledig gespecialiseerd in cosmetische tandheelkunde. De focus ligt hierbij op het plaatsen van facings, waarbij patienten 6 tot 20 facings kunnen laten plaatsen. De doelgroep van Glamsmile zijn vermogende particulieren die veel waarde hechten aan een mooi gebit. Vaak zijn dit klanten die modellenwerk doen of voor hun werk regelmatig op televisie komen.
De uitdaging
Er zijn slechts een paar duizend mensen per jaar in Nederland die behoefte hebben aan een complete gebits-make-over. En voor wie het geen probleem is daar € 5.000 tot € 20.000 voor te betalen. Dit is echt een nichemarkt met high-end klanten met zeer hoge verwachtingen.
Display Marketing
Om veel nieuwe bezoekers naar de website te trekken hebben we Display marketing ingezet. Om dit optimaal efficient te doen en geen budget te verspillen, was hierbij gerichte targeting heel belangrijk. We zorgden ervoor dat alleen mensen met de top 10% inkomens, die ook nog eens interesse hadden in cosmetische ingrepen, de advertenties te zien kregen. Vanwege de nauwkeurige targeting konden we de juiste doelgroep met een beperkt budget heel intensief benaderen. Hierbij kregen de mensen uit de doelgroep meerdere keren per dag een advertentie van Glamsmile op verschillende websites te zien. Soms wel 5 tot 10 keer per dag.
Google Ads
Doormiddel van Google Ads zorgen we ervoor dat het bedrijf altijd bovenaan stond bij Google wanneer werd gezocht op een van de ruim 300 zoekwoorden, zoals “facings”, “witte tanden” of “mooi gebit”. Dit leverde veel kwalitatief goed verkeer op van mensen die al concreet op zoek waren naar een complete gebits-make-over.
Conversieoptimalisatie
We zijn ook flink aan de slag gegaan met de website van Glamsmile Nederland. Hierin hebben we doormiddel van A/B-testing veel wijzigingen doorgevoerd en steeds gekeken hoe mensen zich gemakkelijker door de website konden bewegen. Hierdoor hebben we in een jaar tijd de conversie kunnen laten groeien met 110%. Oftewel uit hetzelfde aantal bezoekers haalden we na een jaar ruim 2x zoveel leads en omzet, door de flow door de website ingrijpend te verbeteren.
Remarketing
Omdat we zagen dat het gemiddeld 2 maanden duurde voordat potentiele klanten een afspraak inplanden na hun eerste contact op de website, was het erg belangrijk ook in de tussentijd contact te blijven maken met deze mensen. Hiervoor hebben we Remarketing ingezet. Hierbij bleven we de mensen die eenmaal de website hadden bezocht steeds benaderen met nieuwe informatie over de behandelmethode. Hierdoor kwamen mensen vaker terug naar de website en planden er meer uiteindelijk een afspraak in.
Resultaat
Doordat we én meer bezoekers naar de website haalden én bovenaan Google stonden én de website verbeterden én mensen ook nog eens vaker terug kwamen naar de website door Remarketing, lukte het om binnen 12 maanden het aantal leads van enkele tientallen te vertienvoudigen naar meer dan 300 per maand. Hierdoor volgde uiteindelijk een vertienvoudiging van de omzet voor alleen al het plaatsen van de facings naar boven de 2 miljoen euro.
Hiermee werd Glamsmile ineens een van grootste spelers op dit gebied van Nederland. Ook werd Nederland daarmee van de 40 landen waarin het actief is, het meest succesvolle land van Glamsmile. Dit terwijl daarvoor jarenlang tevergeefs was geprobeerd het concept in Nederland van de grond te krijgen.
Recruiting Marketing
Door het succes van de online marketing en de enorme omzetstijging was er natuurlijk ook meer personeel nodig. Dit was een uitdaging aangezien er in Nederland een gebrek is aan ervaren tandartsassistentes, praktijkmanagers en tandartsen. Door onze unieke methode op het gebied van Recruiting Marketing, lukte het om binnen enkele maanden 4 zeer ervaren Nederlandse tandartsen/implantologen te werven.
Vanwege de ingewikkelde gepatenteerde plaatsingsmethode van de facings, moesten ook de tandartsassistentes zeer kundig en ervaren zijn. 6 maal achter elkaar lukte het om binnen 48 uur steeds meer dan 50 tandartsassistentes te laten solliciteren, waar dan uiteindelijk 1 of 2 bekwame assistentes uit konden worden gecontracteerd. Hierdoor groeide het personeelsbestand steeds mee met het aantal nieuwe patienten.
Training Smileconsultancy
Om de honderden leads per maand om te kunnen zetten in tevreden patienten, hebben we ook geholpen met het trainen van het personeel. Stars of the Net heeft veel ervaring met marketing en commerciele trajecten in de tandheelkunde waardoor we voor partijen uit deze branche een extra toegevoegde waarde kunnen bieden.
Met de combinatie van tandheelkundige en commerciele training maakten we van tandartsassistentes zogenaamde “Smile consultants”. Deze “Smile consultants” belden de leads na om afspraken in te plannen. Bij de eerste afspraak konden de “Smile consultants” de patienten enigszins voorselecteren op geschiktheid van het gebit, de patient informeren over het behandeltraject, het kostenplaatje en de wensen van de patient in kaart brengen. Zo ging er in dit stadium geen kostbare tandartstijd verloren en kwamen er meer geschikte en goed geïnformeerde patienten bij de tandartsen. Die dan verder de geschiktheid van de patienten konden bepalen en eventueel gelijk het behandeltraject konden starten.
Zien voor wie we nog meer hebben gewerkt? Kijk onderaan de homepage.
Groeneparadijs.nl
Groeneparadijs.nl is een webwinkel in tuinplanten. Hun klanten hoeven niet meer naar een tuincentrum maar kunnen hun planten bij Groenepardijs.nl online bestellen en thuis laten bezorgen. Het online bestellen van planten neemt in rap tempo de markt van fysieke tuincentra over, daardoor groeit dit bedrijf snel. Nadat Stars of the Net de Google Ads campagnes heeft overgenomen, moesten er diverse nieuwe werknemers worden aangetrokken.
Recruiting marketing
Eerst moest er voor Groeneparadijs.nl een manager worden geworven. Dit moest een jong iemand zijn met leidinggevende kwaliteiten. Van te voren heeft Stars of the Net alles klaargezet om de Recruiting Marketingcampagne te kunnen starten. Toen eenmaal de campagne aan werd gezet, leverde dat binnen 24 uur al 167 kandidaten op. Daarna is de campagne snel uitgezet, omdat er al met 6 geschikte kandidaten een gesprek kon worden ingepland, waaruit binnen een week de perfecte kandidaat kon worden gecontracteerd.
Bij een andere wervingscampagne voor Groeneparadijs.nl werden voor een lagere functie binnen 48 uur al ruim 300 kandidaten geteld. Van deze kandidaten werden uiteindelijk 11 geschikte kandidaten aangenomen, waardoor het personeelsbestand flink werd aangevuld met een kwaliteitsimpuls. De totale kosten hiervan waren nog geen € 2.000,- voor de volledige campagne, oftewel minder dan € 200,- per vervulde vacature.
Duitsland
Ook bij Groeneparadijs.nl werd door Stars of the Net succesvol een Duitse website en marketingcampagne opgezet voor Gruenesparadies.de met Google Shopping, Google Display, Search en Remarketing. Hierdoor komt inmiddels een groot deel van de omzet van bestellingen uit Duitsland.
Conversie optimalisatie
Onze gratis adviezen over het weghalen van knelpunten op de website kregen direct navolging en hieruit werd op dezelfde hoeveelheid websiteverkeer direct al een Conversieverhoging behaald van enkele tientallen procenten. Dit betekent op jaarbasis honderdduizenden euro’s aan gratis extra omzet.