Waarom online marketing?
In de eerste helft van 2021 kocht 77% procent van de Nederlanders van 12 jaar of ouder (ongeveer 11,7 miljoen mensen) iets online. Dit is 9% procent meer dan een jaar eerder en 21% procent meer dan in 2019.
Hoeveel procent van je omzet besteedt je aan het binnen halen van nieuwe omzet? Waarom steeds trekken aan nieuwe klanten om met jouw bedrijf zaken te doen als er genoeg klanten zijn die moeite zouden willen doen om met jou zaken te doen.
Ouderwetse marketing zoals adverteren in kranten, op borden langs de weg of met folders verspreiden werkt. Maar het grote nadeel blijft dat je ook advertentiekosten betaalt voor die 99% die op dat moment even geen interesse hebben in jouw product. Daarom blijft het schieten met hagel.
De groei van online marketing ten opzichte van andere advertentiemedia de afgelopen jaren.
Van alle consumenten, maar ook bedrijven wordt tegenwoordig online heel veel data verzameld. Deze data kun jij gebruiken om alleen de mensen of bedrijven eruit te pikken, die precies op dat moment behoefte hebben aan jouw product. Door gebruik te maken van Artificial Intelligence en de algoritmes van bedrijven zoals Google en Facebook, kun jij nu ook precies de juiste doelgroep benaderen. En het mooie is, als mensen je advertentie zien, betaal je nog niets. Alleen bij de mensen die echt interesse hebben en klikken op jouw advertenties, betaal je een bedrag per klik. Nog mooier, dat bedrag kun je ook nog eens zelf bepalen. Vanaf een paar honderd euro per maand kun je dus al nieuwe klanten binnen halen. Kijk hier naar de verschillende mogelijkheden.
Voor alle bedrijven ter wereld die meer klanten willen is online marketing geschikt. Alleen voor ieder bedrijf zijn er middelen die goed en minder goed werken in vergelijking met andere bedrijven.
Wil je weten hoeveel potentie er nog in jouw bedrijf zit? Plan dan een telefonisch consult in.