Het Groene Paradijs is een webshop voor tuinplanten. Plantenliefhebbers kunnen hun planten eenvoudig online bestellen en vervolgens worden ze thuisbezorgd. Geen troep in de auto en geen gesjouw vanuit het tuincentrum.
Ze kwamen met meerdere uitdagingen bij ons terecht:
We kozen voor een multichannel marketingstrategie waarin we zowel concurrentie in de online markt aanpakten als nieuwe klantgroepen overtuigden. Alle fases van de funnel – TOF, MOF en BOF – werden strategisch ingevuld om de juiste doelgroep op het juiste moment te bereiken.
Voor bestaande klanten organiseerde Nico een winactie: stuur foto’s of video’s van je tuin in. Dit leverde niet alleen meer betrokkenheid op, maar ook user generated content (UGC) die we opnieuw konden inzetten om nieuwe klanten te overtuigen.
Door de combinatie van video (die het onderscheidend vermogen van het Groene Paradijs benadrukte), slimme datasturing (weer- en locatiedata) en persoonlijke communicatie via WhatsApp, konden we gericht klanten wegtrekken bij de concurrenten. Dit zorgde voor meer conversies, hogere klantloyaliteit en een sterkere positie in de online tuinplantenmarkt.
Door de inzet van slimme data en creatieve campagnes wisten we voor het Groene Paradijs binnen één jaar enorme stappen te zetten. Het aantal websitebezoekers nam met 126% toe en de omzet groeide met maar liefst 204%. Ook bestaande klanten kwamen vaker terug, wat resulteerde in een stijging van 37% in herhaalaankopen. Daarnaast lieten de campagnes een stijging van 38% in de CTR zien, waardoor niet alleen meer mensen de webshop wisten te vinden, maar ook daadwerkelijk overgingen tot aankoop.