Metingen

Data is niet alleen essentieel voor rapportages en het nemen van menselijke beslissingen. We zetten verschillende algoritmes in, die volledig worden gestuurd door data. Hoe meer factoren algoritmes meewegen, hoe beter de resultaten worden.Daarom moeten alle metingen correct zijn. 

We corrigeren of verbeteren alle ingestelde metingen, zodat de cijfers consistent en accuraat zijn. We gaan meer data meten en extra data toevoegen. Hierdoor verbeteren we de werking van de algoritmes en de resultaten uit online marketing.

GA4

We stellen GA4 correct voor je in zodat je het maximale aan gegevens uit Analytics haalt en lopen alle metingen na, zodat deze volledig correct zijn.

Calltracking

Indien nodig, stellen we calltracking in zodat we alle telefoontjes (ook cross-device) naar je bedrijf kunnen koppelen aan websitebezoekers, inclusief alle data.

CVD

We hebben onze eigen CVD-datalayer ontwikkeld, waarmee we in plaats van op omzet, ook kunnen sturen op contributiebijdrage of bijvoorbeeld POAS.

Server-side tagging

Onze specialisten stellen server-side tagging voor je in. Zodat je ook in het cookie-loze tijdperk jouw relevante klantdata kunt blijven verzamelen.

Data-koppelingen

Onze data-engineer kijkt welke data relevant is en koppelt nieuwe databronnen aan verschillende accounts. Dit kan variëren van data uit weersvoorspellingen en calltracking tot zoektrends en consumentengedrag. Als het kan koppelen we ook graag data die te halen is uit bijvoorbeeld CRM- of

ERP-systemen om beter zicht te krijgen op de CLV. Hiervoor gebruiken we Zapier of bouwen we API’s. Ook maken we gebruik van data die Google verzamelt uit de zoekmachine, Gmail, Chrome-browsers, Youtube, Google-devices en het Google Display Network.

GCLID

De GCLID wordt met alle data meegestuurd, waardoor we bezoekers tijdens de Customer Journey kunnen volgen van advertentie tot conversie en verder.

We maken offline conversies meetbaar door ze via datasheets te koppelen aan hun GCLID. Hiermee kunnen we de customer journey van klanten terugzien.

CRM

Klantdata uit CRM-systemen zoals bijvoorbeeld Hubspot of Salesforce koppelen we aan Google Ads, zodat algoritmes kunnen sturen op echte klanten i.p.v. leads.

Externe data-bronnen

We koppelen externe data-bronnen om bezoekersdata te verrijken, de algoritmes meer informatie te geven en je een voorsprong te geven op je concurrentie.

Data-analyse

Alle data wordt geanalyseerd door onze data-analist die verschillende A.I.-tools inzet om alle interessante informatie uit je data te halen. Hierdoor leren we waar we nauwkeuriger kunnen targeten op marketingkosten kunnen besparen en waar interessante

kansen liggen voor je organisatie. We leren wat werkt en wat niet, zodat we je marketing steeds beter kunnen afstemmen op je doelgroep. We delen onze bevindingen tijdens periodieke rapportages, waardoor we samen jouw klanten steeds beter begrijpen.

Data-analist

Onze data-analisten verwerken complexe datasets tot bruikbare management informatie waarmee de juiste strategische beslissingen kunnen worden genomen.

We verzamelen veel data over elke bezoeker met geavanceerde tools voor een compleet 360° beeld. Dit leidt tot lagere marketingkosten en een hogere CLV.

Algoritmes

We werken met diverse algoritmes om de juiste beleving en content te koppelen aan de juiste targeting. Meer data zorgt voor aanzienlijk betere resultaten.

GPT

Open AI heeft met GPT4 eindeloze mogelijkheden om data te analyseren. Hierdoor kunnen we spelen met datasets en iedere gevraagde informatie eruit halen.

A.I.

We zetten naast analisten ook veel A.I. in om data razendsnel te analyseren en te zien waar interessante patronen zich voordoen. De ontwikkeling in data-analyse met A.I. heeft een enorme vlucht genomen. Naast het identificeren van gedragspatronen van bezoekers en klanten, kunnen we ook voorspellingen doen. Door het gedrag van vele bezoekers te vergelijken, kunnen we voorspellen wat nieuwe bezoekers gaan doen, tijdig verschillen in conversie analyseren, en content direct aanpassen aan de bezoekers. Dit levert ook waardevolle inzichten op over nieuwe doelgroepen.

Dashboarding

We implementeren dashboards, waarmee je realtime managementinformatie kunt bekijken voor sturing en rapportage. We integreren data van Google Ads, SEO, affiliate marketing en social media marketing. Zo kun je de activiteiten van afzonderlijke marketingkanalen dagelijks volgen, maar zie je ook de totale resultaten in één oogopslag. Onze dashboards worden afgestemd op jouw ervaring en behoeften. Ze zijn 24/7 online toegankelijk. Alle relevante KPI’s worden hierin verwerkt. Daarnaast nemen we proactief contact op als we interessante ontwikkelingen in de data zien.

Pierre Tran

Strategie bepalen?
Vraag het aan onze Marketingstrateeg