5 Groeifactoren voor Webshops

Onderzoek toont aan dat webshops vaak groeien door vijf kernfactoren. Als webshops op meerdere of alle vijf deze factoren verbeteren, is exponentiële groei mogelijk.

1

Het aantal producten vergroten.
Uiteraard wordt hierdoor je omzet vergroot. Kies hierbij wel producten die concurrerend zijn met de juiste marges.

2
Internationale Uitbreiding. Dit omvat een reeks stappen om geleidelijk in nieuwe landen te groeien, zoals
  • vertalingen
  • lokale domeinextensies
  • lokale telefoonnummers
  • native speaker correcties 
  • lokale adressen
  • hreflang-tags instellen
  • 3

    De website verbeteren voor conversie.
    Hier kunnen onze psychologe en conversiespecialist je bij helpen. Regelmatig lukt het om uit hetzelfde verkeer uiteindelijk 2x zoveel of zelfs meer omzet te behalen, door mensen gemakkelijker door jouw webshop heen te laten lopen.

    4

    Extra marketing kanalen toevoegen.
    Essentieel is wel, dat deze meetbaar rendabel zijn. Wanneer je dit doet kunnen meerdere marketing kanalen elkaar ook enorm versterken.

    5
    Intrinsieke verbetering van bestaande online marketing kanalen. Door nieuwe technieken te gebruiken is er vaak meer te halen uit marketingkanalen  die al worden toegepast. De ROAS is altijd te verbeteren door meer data te verzamelen en te analyseren en te werken aan je targeting, timing en content.

    Ontwikkelde technieken

    Algoritme targeting

    Versla de concurrentie met geavanceerde targeting dankzij onze zelfontwikkelde algoritmes.

    CVD

    Stuur op marge, contributiebijdrage en winst in plaats van omzet met onze CVD-datalayer.

    MQS

    Maximale kwaliteitsscore, dus hogere posities in Google tegen lagere CPC’s met onze MQS-strategie.

    Feedoptimalisatie

    Je productfeed optimaliseren en verrijken met data leidt tot betere advertenties en targeting.

    Keyword-optimalisatie Shopping

    Wij weten waar Google Shopping de keywords vandaan haalt. Met hogere vindbaarheid en omzet als resultaat.

    Neuromarketing

    We helpen je klanten te verleiden tot meer aankopen met de nieuwste psychologische trucs.

    Upselling

    We helpen je orderwaarde per klant te verhogen, door slimme upsell-strategieën

    Datakoppelingen

    Meer data leidt tot betere resultaten. We koppelen de data die relevant is voor jouw webshop

    Heb je al een eigen online marketing team?

    Laat ze dan ondersteunen door onze specialisten. Ze kunnen kennis en technische expertise toevoegen. Ze zien waar de grootste kansen liggen op basis van ervaring met honderden verschillende webshops.

    Werkwijze

    Kickoff meeting

    We willen alles weten

    • Je doelstellingen
    • Je doelgroep
    • Je USP’s
    • De customer journey
    • Je concurrenten
    • Telefonische interviews klanten
    Daarna gaan we met deze data onze eigen online analyses doen

    Opstartfase

    Diverse analyses Content creatie Campagne opbouw volgens de nieuwste technieken Opbouw Algoritmes Metingen instellen Data-koppelingen

    Livegang

    Na een grondige check bepalen we samen het moment om live te gaan en de marketing-machine gaat draaien. Vanaf dit moment komen er nieuwe potentiële klanten op je webshop terecht.

    Optimalisatie

    We gaan ontzettend veel data meten en analyseren die grondig. Met deze inzichten gaan we de inhoud, targeting en timing continu verfijnen, wat leidt tot steeds betere resultaten.

    Cases

    deneme bonusu veren sitelerdeneme bonusubonus veren sitelerdeneme bonus siteleriporn