Strategiesessie

Hoe gaat de wereld zich ontwikkelen en wat gaat de rol van jullie organisatie hierin zijn? Met onze specialisten ga je bepalen wat de doelstellingen zijn voor jouw organisatie voor de komende jaren. Die stip aan de horizon maken we helder en concreet, zodat we een duidelijk punt hebben waar we naartoe willen.

We bepalen samen wat de stappen zijn om daar te komen. Welke middelen zijn daar voor nodig en wie doet wat? Hoe gaan we de voortgang en de voorwaarden voor groei borgen? Samen creëren we een totale visie voor de komende jaren.

Positionering

We kijken samen naar de markt en hoe deze zich zal gaan ontwikkelen in de toekomst. We bepalen samen wat hierin de rol van je organisatie wordt.

Identiteit

Wat maakt jouw organisatie uniek? We duiken in je markt en concurrentie om jouw unieke identiteit te vinden en te verbeteren.

Technologie

We bezoeken veel internationale marketingevents en -congressen. Hierdoor zorgen we dat je voorop loopt en nu al profiteert van de technologie van de toekomst.

Voorspelbare groei

Met het instellen van KPI’s en sturingsmechanismen maken we je groei voorspelbaar en stuurbaar, zodat je interne organisatie het tempo bij kan houden.

Customer Journey

Door diepgaande klanteninterviews krijgen we inzicht in de gedachtewereld van je klanten. We ontdekken waar hun reis begon, wat hen initieel aantrok, en hoe ze hun keuzes maakten. Dit inzicht helpt ons te begrijpen welke informatie jouw klanten in elke fase van hun reis nodig hebben.

We stemmen onze communicatie en kanalen hierop af, zodat jouw marketingstrategie naadloos aansluit bij de behoeften van je klanten in iedere stap van de Customer Journey. We bouwen aan je marketing waarbij je klant centraal staat in al je marketingactiviteiten.

Analyse

Met een combinatie van klanteninterviews en data krijgen we precies in beeld hoe de customer journey verloopt, ook in afwijkende nichemarkten.

We zetten algoritmes in om te targeten op specifieke fasen van de customer journey. Zo brengen we exact de juiste boodschap over op het juiste moment.

Customer based marketing

Met customer-based-marketing zetten we je klant centraal en stemmen we targeting, advertenties en interactie af op iedere fase van de customer journey.

USP’s

We analyseren vooral welke USP’s jullie klanten zelf belangrijk zouden vinden en vergelijken deze dan met jullie USP’s en die van de concurrentie.

Internationalisering

Online marketing maakt het mogelijk om overal ter wereld jouw producten te verkopen. We hebben al veel klanten geholpen om hun producten succesvol in de hele EU en daarbuiten te verkopen. We begeleiden je bij het zetten van de juiste stappen

waarbij we beginnen met kleine investeringen die stap voor stap meegroeien met je omzet. Totdat je uiteindelijk optimaal aangepast bent op de klantbehoefte in ieder afzonderlijk land. Met de hulp van onze specialisten, zijn deze stappen gemakkelijker dan je denkt.

Uitbreiden

Samen kijken we naar de beste landen voor jouw producten. Op basis van onze kennis en data, ontdekken we nieuwe markten die perfect bij jou passen.

Naast taal, valuta, betalingsmogelijkheden, concurrentie en distributie is de cultuur in een land erg bepalend voor de juiste online marketingaanpak.

Marktpenetratie

We helpen je met de juiste stappen om succesvol een nieuwe markt binnen te komen en bestaande markt af te snoepen van buitenlandse concurrenten.

Ervaringen

Omdat we werken voor vele tientallen internationaal opererende klanten, kunnen we ervaringen van anderen delen over de aanpak in specifieke landen.

Future Proof

Hoe maak je marketingstrategie future proof? Door te innoveren en te experimenteren met nieuwe technologieën. Door duidelijke KPI’s in te stellen, zowel kwantitatief als kwalitatief. En daarnaast continu terugkoppeling en interactie vanuit je prospects en klanten te ontvangen, waarop je de marketingstrategie bij kunt sturen. Wij zorgen ervoor dat dit proces zoveel mogelijk wordt geautomatiseerd en je beschikt over dashboarding. We analyseren en sturen bij om steeds beter in te spelen op je klantbehoefte. Wanneer de wereld verandert, verandert je marketingstrategie automatisch mee.

Draagvlak binnen je organisatie

We betrekken iedereen in je organisatie bij onze analyses, waardoor ze mede-eigenaar worden van de strategie. Dit zorgt ervoor dat het hele team de strategie omarmt en actief bijdraagt aan de uitvoering. Onze specialisten verzorgen trainingen en workshops om de betrokkenheid te vergroten. Zo wordt iedereen gestimuleerd om mee te denken over de positieve impact op het team. Het delen van de behaalde resultaten is cruciaal om dit draagvlak te versterken. We zetten een efficiënte communicatiestructuur op met een centraal dashboard, zodat iedereen op de hoogte blijft van de vorderingen en successen.

Pierre Tran

Strategie bepalen?
Vraag het aan onze Marketingstrateeg