Google Ads

94% van de volwassen Nederlanders zit op internet, gemiddeld 4 uur en 50 minuten per dag. 92,5% van alle zoekopdrachten wordt gedaan via Google.

In de meeste gevallen is Google Ads de start van een online reis op zoek naar een product of dienst.

Het grote voordeel van adverteren op Google Ads is, dat wanneer iemand op zoek is naar jouw product of dienst, je altijd bij diegene in beeld komt op het juiste moment. Je betaalt alleen als iemand ook echt op je advertentie klikt. En je bepaalt zelf hoeveel zo’n bezoeker je mag kosten.

Google Ads Specialist

Hoe werkt adverteren op Google?

Je kunt natuurlijk proberen om organisch hoog bij Google te komen. Je moet dan je website hiervoor optimaliseren en vooral zorgen dat er veel links van andere websites naar jouw website komen (dit is de basis waarop Google zijn ranking baseert). Dit is vaak een duur en tijdrovend proces. Je kunt ook een toppositie op Google kopen en direct bovenaan staan bij bepaalde zoekwoorden. Hierbij betaal je niet als mensen je advertentie alleen zien, maar pas als mensen hierop klikken.

Het bedrag dat je betaalt bepaal je zelf. Bij zoekwoorden die veel klanten opleveren betaal je meer en bij zoekwoorden die minder opleveren betaal je per klik minder of adverteer je hier helemaal niet op.

Het aantal bezoekers op je website zegt weinig, het gaat vooral om de interesse of waarde van die bezoeker. De ene bezoeker is misschien maar 1 cent waard en de ander een paar euro. Aan de data kunnen wij zien welke bezoekers waardevol zijn en veel omzet opleveren en welke niet waardevol zijn. Hier passen we dan de kosten per klik op aan, zodat je altijd minder betaalt dan de waarde die de bezoeker heeft voor je bedrijf.

Voor wie is adverteren op Google het meest geschikt?

Voor bedrijven die nog niet op Google adverteren, heeft de eerst stap op Google Ads altijd een flinke groei tot gevolg (mits dit goed wordt aangepakt). Vooral bedrijven die gericht zijn op consumenten, hebben vaak al binnen 1 of 2 maanden nieuwe klanten erbij en dit aantal groeit sterk door in de maanden erna.

Bij Business-to-Business bedrijven duurt het soms wat langer, afhankelijk van hoelang een “customer journey” duurt. Wanneer potentiele klanten gemiddeld 6 maanden nodig hebben om te beslissen of ze zaken willen doen, kunnen de eerste orders natuurlijk pas minimaal 6 maanden na de start van de campagne geschreven worden. Wel zie je direct in de 1e of 2e maand al het aantal leads en informatieaanvragen toenemen. Ook bij bedrijven die al via Google Ads adverteren kunnen we altijd verbetering behalen.

Adwords Specialist

Wat levert het op?

Omdat adverteren op Google Ads voornamelijk data gedreven is, weten we precies wat het kost en wat het oplevert. We kunnen zien of een zoekwoord veel of weinig oplevert en hoe een advertentietekst presteert ten opzichte van andere advertenties. Alles wat we doen, gebeurt op basis van keiharde cijfers. We kunnen daarom vrij nauwkeurig bepalen hoeveel omzet je behaalt tegen welke kosten.

We kunnen erop aansturen dat je bijvoorbeeld op iedere euro advertentiekosten 30 euro omzet behaalt. Of we maken de verhouding 1 op 20 bijvoorbeeld. Dit bepaal je zelf. Het is daarbij wel zo dat hoe kleiner de verhouding, hoe hoger de totale omzet wordt die je hiermee binnenhaalt.

Zo beginnen we bijvoorbeeld met € 500,- aan kosten en halen we hiermee € 20.000,- omzet voor je binnen. Wanneer je meer omzet wil behalen hiermee dan moeten we misschien € 2.000,- uitgeven om € 50.000,- omzet te behalen. Je geeft dan dus € 1.500,- extra uit om € 30.000,- extra omzet binnen te halen. Wanneer je een ruime marge op je product of dienst hebt is een factor 1 op 20 geen probleem, werk je met kleine marges dan moeten we die factor misschien gewoon 1 op 40 houden.

Hoe pakt Stars of the Net dit aan?

Adverteren op Google is in Nederland mogelijk vanaf 2004. In datzelfde jaar zijn wij ook begonnen met adverteren destijds nog op Google Adwords. In de loop der jaren is adverteren via Google Ads steeds complexer geworden. Stars of the Net gebruikt daarom veel slimme software om de data die binnenkomt in Google Ads om te zetten in zoveel mogelijk conversies/aankopen tegen zo laag mogelijkse kosten.

Vanwege die toenemende complexiteit hebben veel bedrijven tegenwoordig slechte ervaringen met Google Ads, ze vinden het te duur en het levert te weinig op. Maar omdat Stars of the Net voorloopt op andere online marketingbureau’s, geavanceerde AI-technieken toepast en veel directe lijnen heeft met Google, kunnen wij voor ieder bedrijf, in iedere branche een winstgevende Google Ads campagne waarborgen.


Voordat we een Google Ads campagne voor jouw bedrijf opzetten. Hebben we eerst een uitgebreid gesprek over wie je doelgroepen zijn en gaan we na welke reis ze online afleggen voordat ze bij je klant worden. Met een slimme tool bepalen we hieruit op welke zoekwoorden we het slimst kunnen gaan adverteren. Uiteraard mag jij ook mee bepalen welke zoekwoorden er worden gebruikt. We maken een plan gebaseerd op de “customer journey” van jouw potentiele klanten. Bevalt het plan je? Dan gaan we aan de slag en met ons eigen softwareprogramma richten we alles in.

We maken voor ieder zoekwoord een aparte advertentiegroep aan met meerdere advertenties en advertentietypen. Hiermee zorgen we ervoor dat je een zeer hoge kwaliteitsscore krijgt en daarmee verslaan we de concurrentie, omdat we minder betalen voor een hogere positie. Direct nadat alles is ingericht ben je vindbaar bovenaan in Google. Daarna gaan we alles steeds verder optimaliseren, zodat je steeds meer klanten haalt uit steeds minder kosten. Uiteraard worden de resultaten steeds aan je gerapporteerd, zodat je kunt bijhouden wat je investering oplevert. Lees hier meer over op de homepage.

 

 

 

Wil je meer weten over hoe we dit bij jouw bedrijf zouden aanpakken? Plan direct een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek. Afspraak inplannen