Omdat adverteren op Google Ads voornamelijk data gedreven is, weten we precies wat het kost en wat het oplevert. We kunnen zien of een zoekwoord veel of weinig oplevert en hoe een advertentietekst presteert ten opzichte van andere advertenties. Alles wat we doen, gebeurt op basis van keiharde cijfers. We kunnen daarom vrij nauwkeurig bepalen hoeveel omzet je behaalt tegen welke kosten.
We kunnen erop aansturen dat je bijvoorbeeld op iedere euro advertentiekosten 30 euro omzet behaalt. Of we maken de verhouding 1 op 20 bijvoorbeeld. Dit bepaal je zelf. Het is daarbij wel zo dat hoe kleiner de verhouding, hoe hoger de totale omzet wordt die je hiermee binnenhaalt.
Zo beginnen we bijvoorbeeld met € 500,- aan kosten en halen we hiermee € 20.000,- omzet voor je binnen. Wanneer je meer omzet wil behalen hiermee dan moeten we misschien € 2.000,- uitgeven om € 50.000,- omzet te behalen. Je geeft dan dus € 1.500,- extra uit om € 30.000,- extra omzet binnen te halen. Wanneer je een ruime marge op je product of dienst hebt is een factor 1 op 20 geen probleem, werk je met kleine marges dan moeten we die factor misschien gewoon 1 op 40 houden.