Youtube

Een video van 30 seconden heeft net zoveel impact als 900.000 woorden. Daarom zetten bedrijven massaal in op videomarketing en adverteren op Youtube. Al meer dan 80% van al het internetverkeer bestaat uit video.

Na Google is Youtube inmiddels de meest gebruikte zoekmachine. Wereldwijd zitten 1,5 miljard mensen dagelijks op youtube en besteden hier gemiddeld meer dan een uur aan per dag.

Youtube is het perfecte kanaal om jouw potentiele klanten intensief te benaderen. Het grote voordeel van adverteren op Youtube is, het is nog erg goedkoop. Bij youtube betaal je alleen als mensen ook echt geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf. Voor alleen een “view”, betaal je niets. Pas als mensen je video langer dan 30 seconden bekijken of erop klikken om naar je website te gaan, dan betaal je pas. Naast een aantal grote bedrijven, zijn er nog maar weinig partijen die adverteren op Youtube. Daardoor is er nog weinig concurrentie en betaal je een laag bedrag per klik.

Stars of the Net kan jouw doelgroep heel nauwkeurig “targeten”. Hierdoor wordt je video alleen getoond wordt aan mensen met bepaalde interesses of in een specifieke regio. Hierbij gaat er dus geen advertentiegeld verloren.

Youtube

Voor wie is adverteren op Youtube geschikt?

Adverteren op Youtube is onder andere heel geschikt om een kleine specifieke doelgroep heel intensief te benaderen. Bijvoorbeeld bij B-to-B trajecten met een hoge omzet per klant. We kunnen bijvoorbeeld de video uitsluitend laten zien aan potentiele klanten die een bepaalde pagina op je website hebben bezocht. Deze mensen kunnen we je video vaker laten zien. Of juist als je echt een merk wil bouwen. Dan kunnen we de video aan miljoenen mensen laten zien, tegen toch nog beperkte kosten. Onthoudt, je betaalt niet per “view”, maar alleen als mensen echt geïnteresseerd zijn en doorklikken naar je website. Hierdoor kun je met een beperkt budget al snel miljoenen mensen bereiken. Net als bijvoorbeeld via Display Marketing.

Wat zijn de voordelen van adverteren op Youtube?

  1. Omdat voornamelijk nog multinationals adverteren op youtube, straal je hiermee veel autoriteit uit.
  2. Een video heeft vele malen meer impact op je klanten dan een beeld- of tekstadvertentie, dus je blijft veel beter hangen in het hoofd van de klant.
  3. Je kunt in een video veel beter uitleggen hoe je product of dienst precies werkt. Kijk bijvoorbeeld op onze homepage.
  4. Veel mensen zijn zich er niet van bewust dat alleen zij de video zien en hun buurman weer andere video’s. Hierdoor denken ze vaak dat je een grote landelijke marketingactie doet. Terwijl je misschien juist inzet op een paar honderd heel specifieke personen, waarvan je weet dat ze zeer gekwalificeerd zijn om klant te worden.
Youtube Adverteren

Hoe pakt Stars of the Net dit aan?

Samen met jou bedenken we wie je wil bereiken. Ook welke boodschap je wil overbrengen. Wellicht heb je al een video die hierbij aansluit? Zo niet, dan helpen we je om deze te laten maken. Daarna gaan we kijken of je hiermee veel nieuwe doelgroepen wil aanboren. Misschien wil je juist aan branding doen bij bestaande doelgroepen. Of je wil een specifieke groep potentiele klanten aanzetten tot een actie of directe aankoop van je product.

We bepalen of we grote aantallen mensen gaan bereiken tegen hele lage kosten per klik. Of dat we juist een kleine groep mensen heel intensief willen benaderen. Als je wil kunnen we ervoor zorgen, dat je potentiele klanten jouw video meerdere keren per dag te zien krijgen.

Met speciale tools stellen we het adverteren op Youtube in. Daarna zullen we steeds rapporteren hoeveel mensen je video hebben gezien, hoeveel er interesse hadden en tot hoeveel conversies of aankopen dit heeft geleidt.

Meer weten over adverteren op Youtube? Plan hier een afspraak in met een specialist. Afspraak inplannen