SEO
We doen veel eigen onderzoek naar het algoritme van Google. Er zijn tientallen factoren waarop Google je website rankt. Deze kunnen we onderverdelen in 4 verschillende pijlers:
1. Technisch
2. Content
3. Snelheid en user engagement
4. Linkprofiel
We doen veel eigen onderzoek naar het algoritme van Google. Er zijn tientallen factoren waarop Google je website rankt. Deze kunnen we onderverdelen in 4 verschillende pijlers:
1. Technisch
2. Content
3. Snelheid en user engagement
4. Linkprofiel

Technische optimalisatie
We optimaliseren de website technisch, zodat deze correct door Google kan worden gecrawld en geïndexeerd. Met onze tools scannen we deze voor fouten, bijvoorbeeld in tags, titels en niet-werkende interne links. Ook zorgen we ervoor dat alle hreflang-tags, rich snippets en structured data goed komen te staan.
Verder is het belangrijk dat we alle meta-titletags en -descriptions optimaliseren volgens het laatste algoritme van Google. Door het gebruik van plugins en externe tools blijft je website technisch up-to-date.
Plugin
We installeren een speciale plugin op jouw website om technische prestaties voor Google te monitoren. Wanneer iets niet optimaal werkt, fixen we dit meteen.
Search Console
Een dagelijks bijgewerkte pagina-feed wordt gekoppeld aan Google Search Console. Eventuele meldingen van Google pakken we meteen aan.
Structured data
Er wordt zoveel mogelijk structured data meegegeven aan ieder pagina volgens de regels van Schema.org en deze wordt verder geoptimaliseerd.
Technische scan
We kunnen vrijblijvend een technische scan van de website maken. Hierin wordt je website getest op meer dan 100 technische punten.
SEO-Content

Keywordonderzoek 10.000+ keywords
Om een duidelijk beeld te krijgen van alle gemiste kansen, gaan we met onze tools eerst in kaart brengen op welke keywords jullie nu nog niet zichtbaar zijn en jullie belangrijkste concurrenten wel. Ook worden hierbij alle longtailkeywords en alle mogelijke vragen die jullie klanten kunnen stellen meegenomen. Hieruit volgen tienduizenden resultaten. Deze data brengen we eerst in kaart.
Scraping
Dan gaan we voor deze 10.000+ keywords de top 3 resultaten van Google scrapen en zetten dit in een Master-sheet. In de sheet maken we kolommen voor metatitles, metadescriptions en productdescriptions. We kijken hierbij naar wat volgens Google het beste scoort.
SERP-data
Google verwerkt 13.600.000.000 zoekopdrachten per dag. Tegenwoordig gebruiken veel mensen een vraag als keyword. Google heeft daardoor veruit de meeste informatie over welke vragen mensen het meeste stellen. Deze zie je op volgorde in de “People also ask” boxen in de Google resultaten. Tegenwoordig worden bij 93% van alle zoekopdrachten in Google deze vragen getoond. Daarom scrapen we de SERP-data van Google om al deze meest gestelde vragen met daarop de antwoorden ook in onze Master-sheet te krijgen.
Bouwen Custom GPT
We bouwen een Custom GPT voor jullie bedrijf en gaan deze trainen met jullie data. Hiervoor gebruiken we bijvoorbeeld websiteteksten, FAQ’s, emailverkeer en andere data-bronnen uit jullie bedrijf, waaruit blijkt hoe jullie reageren op vragen van jullie klanten en wat jullie als bedrijf belangrijk vinden om te vertellen en uit te stralen.
Master-sheet prompten
Vervolgens prompten we alle data uit de Master-sheet in de voor jullie getrainde Custom GPT. Jullie Custom GPT gaat de data uit de top 3 resultaten van Google combineren en omvormen tot jullie stijl. Hierbij wordt de best scorende content geschreven alsof het door jullie bedrijf is geschreven volgens jullie kernwaarden.

Linkbuilding
We werken niet met lijsten van websites om gratis linkjes te posten. We hebben ook niet allerlei websites gekocht, waar we links van al onze klanten op plaatsen. Want kwaliteit vindt Google erg belangrijk. We scannen eerst het hele internet met onze tools, om te zien welke websites ten opzichte van jullie website een hoge trustflow en een hoge DA-score hebben. We gaan dan vanaf deze websites links genereren. Hiervoor hebben we 12 verschillende technieken ontwikkeld. We creëren kwalitatieve links en zorgen ervoor dat jullie linkprofiel in balans is.
Scanning Tools
We scannen het internet om te zien welke webpagina’s aansluiten bij je website qua Trustflow en DA-score. Die selecteren we om hierop links naar je website te bouwen.
Trustflow
De trustflow is voor Google erg belangrijk. Daarom bouwen we links vanaf websites waarvan de content aansluit bij de content van jullie eigen website.
DA-score
De Domain Authority score van de links die we bouwen moet in balans zijn. Dus we bouwen voornamelijk links vanaf pagina’s met een hoge autoriteit.
Linkprofiel
We kijken net zoals Google naar je totale linkprofiel. Toxic links zetten we op no-follow en we bouwen links van hoge kwaliteit in een realistisch tempo.
4 pijlers
Bij SEO-optimalisatie werken we altijd aan alle factoren tegelijkertijd, zodat we organisch het snelste stijgen in posities. Er zijn veel verschillende factoren die een rol spelen bij je SEO-ranking. We doen hier voortdurend onderzoek naar. Daardoor weten we waar we aan moeten werken wanneer het algoritme van Google veranderd. Er wordt maandelijks gewerkt aan technische optimalisatie, snelheid van de website, linkbuilding en uitbreiding van SEO-geoptimaliseerde content. We scannen met tools de concurrentie en kijken waar quick-wins liggen waar we op in kunnen springen. Dit leidt tot betere vindbaarheid, hogere posities in Google en uiteindelijk tot meer omzet.
Samenwerking
We passen ons aan op jouw wensen als klant. Je kunt bij ons SEO helemaal uitbesteden of het deels in eigen hand houden. Onze specialisten op verschillende aspecten van SEO, zoals linkbuilding, snelheids-optimalisatie, technische optimalisatie, Google Search Console en SEO-copywriters kunnen je eigen werknemers trainen en ondersteunen. Vooraf maken we een trainingsplan om je eigen werknemers te trainen in diverse facetten van SEO-optimalisatie. Ze schrijven bijvoorbeeld zelf teksten die wij analyseren en trainen steeds bij. Of we geven ze onderwerpen en keywords voor nieuwe teksten. Bij updates van Google’s algoritme bieden we aanvullende trainingen aan.

Thomas Ruiters
De beste SEO-strategie voor jouw bedrijf bepalen?
Vraag het onze specialist.