A.T.O. (A.I.-Tool Optimization)

Technische optimalisatie
Optimalisatie
OAI-SearchBot toegang geven
Structured data (Schema.org) instellen
Wikidata-item aanmaken
Content schrijven op natuurlijke vraagvormen
Aanwezig zijn op gezaghebbende bronnen
Open Graph-tags toevoegen
Productfeeds gereed maken
→
→
→
→
→
→
→
Prioriteit
Essentieel
Zeer belangrijk
Kritisch voor zichtbaarheid
Belangrijk
Aanrader
Technisch pluspunt
Voor webshops essentieel
Content
maken we gebruik van de partij die veruit de meeste data heeft over de vragen die mensen kunnen hebben…Google. Iedere dag worden er zo’n 23 miljard vragen gesteld aan Google. Deze data gebruiken we door deze te scrapen uit de SERP-data van Google voor 10.000+ onderwerpen die te maken hebben met jouw producten, diensten of website.


We bouwen voor jouw bedrijf een Custom GPT en trainen deze met jouw data. Vervolgens laten we deze Custom GPT al deze vragen in bulk beantwoorden, zodat we enorm veel kwalitatieve content genereren die volledig aansluit bij jouw bedrijf en antwoord geeft op alle mogelijke Prompts die te maken hebben met jouw producten of diensten. Hiermee maken we de kans groot dat ChatGPT jouw content zal raadplegen om de Prompts te beantwoorden.
Shopping in ChatGPT
ChatGPT laat tegenwoordig ook producten met afbeeldingen en prijzen zien zoals in Google Shopping. De officiële benaming hiervoor is “ChatGPT Product Discovery”. Heb je een Shopify-webshop? Dan heb je geluk, want dat kunnen we direct een koppeling maken met ChatGPT.

Producttitels

Structured data
AggregateRating

Google A.I.

Met de combinatie van SEO en contentstrategie voor ATO zorgen we er bij Stars of the Net ook meteen voor dat je website ook goed vindbaar wordt op Google AI Mode.
Adverteren op ChatGPT
- Biedmodellen zoals CPM, CPC, en CPA
- Doelgroepsegmentatie op basis van gedrag, interesse en context
- Kwaliteitsmetingen (engagement, conversieratio’s, gebruikersfeedback)
- Dashboard en rapportages met inzichten in CTR, ROAS en impressies
- AI-ondersteuning voor het automatisch genereren van advertentieteksten en visuals

Wat kan ik nu al doen?
- Als je een Shopify-webshop hebt, dan kunnen we je feed nu al koppelen, heb je een ander platform, dan gaan we je feed alvast voorbereiden.
- We kunnen nu al werken aan specifieke productitles voor ChatGPT in aparte velden.
- Het is belangrijk om nu alvast je structured data per productpagina te optimaliseren.
- Reviews op productniveau worden steeds belangrijker ook voor Google. Zorg ervoor dat je deze ingesteld hebt en verzameld. We stellen dan AggregateRating correct voor je in.
- Productdescriptions aanpassen is veel werk voor de meeste webshops. We kunnen hier samen alvast aan beginnen.
- We checken OpenAI continu voor de laatste updates. Dus als er meer bekend wordt dan kunnen we hier direct op anticiperen.


Thomas
Wil je meer weten over het optimaliseren van je website voor ChatGPT en Google AI neem dan contact op onze strategisch specialist.