De personalisatie trend is hot nu. Personalisatie helpt je namelijk om gebruikers accurate en relevante aanbevelingen te doen op basis van hun eerdere bezoeken en gedrag. Dit helpt niet alleen bij het opbouwen van betrokkenheid, maar verhoogt ook de conversies. Je kunt de verzamelde gegevens ook gebruiken om advertenties opnieuw te targeten om ze terug naar je website te krijgen.

Personalisatie trend toepassen op de website door segmentatie

Het is mogelijk smart content in te richten op basis van de levensfase van je bezoekers. Zo kun je bijvoorbeeld iemand die je website voor de eerste keer bezoekt, top of the funnel content bieden. Dit is een win-win situatie, want de bezoeker krijgt de juiste informatie en jij kunt je product of dienst beter verkopen.

Verder kan er ingespeeld worden op de buyer persona. Als je een B2B website hebt, is het belangrijk om te weten wie je bezoekers zijn. Zijn het CEO’s of informatiemanagers? Of zijn het directeuren van multinationale bedrijven of lokale bedrijven? Je website moet aangepast worden op deze verschillende personen. Maak bijvoorbeeld gebruik van slimme CTA’s en passende afbeeldingen o.b.v. je type buyer persona.

Personaliseer je e-mailmarketing

E-mail marketing

De persoonlijke aanhef is de eerste stap in gepersonaliseerde e-mail marketing. Dit kan zowel in de onderwerpsregel als in de tekst gebruikt worden. Je klanten denken dan dat je weet wie zij zijn en de e-mail voelt een stuk persoonlijker. Segmentatie is ook belangrijk. Het kan op verschillende aspecten en zo specifiek als je zelf wil, o.b.v. gezin, interesses, enzovoort. Personalisatie 2.0 is na de segmentatie nog verder personaliseren, dit kan je doen met het aankoopgedrag en zoekgedrag.

 

Het is dus goed om in te spelen op de personalisatie trend. Klik hier voor meer informatie wat wij hierin allemaal voor jou en je bedrijf kunnen betekenen.