Tijdens het maken van een nieuwe website zijn er velen factoren om rekening mee te houden, waar goede call to actions (en een goede CTA-knop) één van is. De bedoeling van een call to action (CTA) is dat het een (potentiële) klant overhaalt om een specifieke handeling te verrichten. Voordat ze echter tot die handeling overgaan, is het belangrijk om ze ervan te overtuigen waarom ze actie moeten ondernemen. Vandaar dat het essentieel is voor het verhogen van conversies om goede CTA’s te hebben op je website. Wij geven je hieronder een aantal gratis tips om je call to actions te optimaliseren.

Gouden tip in alle marketinguitingen:
verplaats je in de klant

Inleven in de klant

Klantgerichte marketing is namelijk een bedrijfsstrategie waarbij je je als bedrijf concentreert op het aanpassen van je producten en diensten aan de specifieke behoeften van je klanten. Dit soort marketing is ontworpen om succesvolle marketingcampagnes op te zetten en een langetermijnrelatie met de klanten op te bouwen in plaats van alleen maar te proberen een enkele sale te maken.

Low friction words

Je CTA’s moeten de klanten dus echt aanspreken en hen aansporen een actie te doen. Low friction words kunnen hierbij helpen. Eenvoudig gezegd zijn low friction words woorden die het werk minder laten voelen als werk. Het zijn woorden die hindernissen wegnemen en het makkelijk maken voor mensen om te doen wat je wilt dat ze doen.

Hier zijn enkele voorbeelden van low friction words die je in je CTA’s kunt gebruiken:

Als je wilt dat je CTA’s effectief zijn, gebruik dan low friction words om je lezers aan te moedigen tot actie.

De CTA-knop

Zoals gezegd is het slim om je te verplaatsen in de klant, goed na te denken over de tekst van een CTA maar net zo belangrijk is de knop zelf. Zorg er daarom voor dat je CTA: