Google Display

Wil je nieuwe klanten door nieuwe doelgroepen aan te boren of wil je een merk opbouwen, dan is adverteren via het Google Display Network uitermate geschikt voor jouw bedrijf.

Met Display adverteren plaats je reclamebanners op andere websites. Het voordeel hiervan is dat een vertoning gratis is, alleen wanneer erop geklikt wordt, betaal je een klein bedrag. Dit bedrag per klik bepaal je zelf, bijvoorbeeld € 0,05 of € 0,20. Je kunt daarmee instellen welke doelgroepen je banners te zien krijgen. Daardoor betaal je alleen voor mensen die echt geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Kleine bedrijven kunnen daardoor snel een enorme naamsbekendheid verwerven of een merk opbouwen. Display adverteren is dus een perfecte manier om nieuwe potentiele klanten, die nog onbekend waren met jouw product/dienst, naar je website te trekken.

Google Display Network

Wat is Display?

Ruim 2.000.000 websites zijn aangesloten bij het Google Display Netwerk. Dit betekent dat deze websites hun reclamebanners via Google laten veilen. De meeste reclame die je ziet op websites in Nederland zijn in feite Google Display. Hieronder een aantal voorbeelden van websites die reclamebanners vertonen van Google Display:

YoutubeMarktplaatsNu.nl
Ad.nlTelegraafStartpagina
BuienradarLive.comFunda
RTLnieuwsBeslist.nlVolkskrant
Msn.comBuienalarmNrc.nl
SmulwebKieskeurigLinda.nl
WeeronlineMetronieuwsTVGids.nl
GezondheidsnetAutoweekVI.nl

Hoe werkt Google Display?

Niet iedereen krijgt dezelfde reclamebanners te zien op deze websites. Dit komt doordat je krijgt banners te zien krijgt, die het best passen bij jouw online gedrag. Hiervoor houdt Google allerlei data van jou bij. Vervolgens maakt Google op basis van je zoekgedrag, de websites die je bezoekt, en de handelingen die je doet op deze websites een profiel van jou.

Verder weet Google op basis van andere mensen die een bepaalde aankoop hebben gedaan, wat hun online gedrag was voorafgaand aan de aankoop van dat product of dienst. Op basis daarvan geeft Google jou een score voor hoe waarschijnlijk het is, dat jij een bepaald product gaat kopen. Vaak weet Google dit al voordat jij het zelf weet.

Adverteerders kunnen aan mensen, waarvan Google weet dat de kans groot is dat ze een bepaald product gaan kopen, specifieke advertenties laten zien die te maken hebben met dat product. Hierbij gaat het erom de juiste advertentie te laten zien, aan de juiste personen, op het juiste moment. Ga naar de homepage en klik op de video om te kijken hoe dit werkt.

Adverteren Display
Google Display Netwerk

Wat kan ik als bedrijf met Google Display?

Via Stars of the Net kun je Google Display inzetten om te adverteren bij nieuwe groepen klanten, die je nog niet kennen, maar waarvan Google weet dat ze geïnteresseerd zouden moeten zijn in jouw product. Doordat je alleen betaalt als mensen erop klikken en de advertentie vertonen gratis is, kun je heel gemakkelijk bij miljoenen mensen op hun scherm komen en daarmee veel naamsbekendheid creëren. Hierdoor kunnen bedrijven het inzetten voor branding, waarbij het niet de bedoeling is dat er op de advertentie geklikt wordt, maar dat mensen alleen de advertentie zien. Daarnaast is een belangrijk voordeel, dat Google Display ook zeer betaalbaar is voor kleinere bedrijven. Zeker wanneer je een beperkte doelgroep heel intensief target, kun je voor weinig geld meerdere keren per dag bij al die mensen op het scherm komen.

Hoe pakt Stars of the Net dit aan?

Voor we het Diplay Netwerk in gaan zitten, gaan we eerst uitzoeken waar exact jouw doelgroep zit en hoe deze mensen zich online gedragen. Daarna gaan we uitzoeken welk online gedrag er voorafgaat aan het aankopen van soortgelijke producten of diensten. Vervolgens gaan we heel gericht “targeten” op de juiste mensen.

 

 

 

Voor de verschillende fasen van de “customer journey” maken we banners met een boodschap die exact inspeelt op de behoefte van de potentiele klant op dat moment van zijn of haar denkproces. Zo zorgen we voor de juiste boodschap, op het juiste moment, voor de juiste doelgroepen. Klik hier voor onze werkwijze.

We creëren hiermee eigenlijk een volledig vangnet, voor alle potentiele klanten voor je product/dienst. Hierdoor kan jouw bedrijf bij niemand uit je doelgroep aan de aandacht kan ontglippen. Zelfs bij potentiele klanten die nog nooit van je bedrijf hebben gehoord, wekken we de interesse en zorgen we ervoor dat deze ook in onze “marketing-funnel” terecht komen. Daarom is Display adverteren erg geschikt om steeds in beeld te blijven bij potentiele klanten, maar vooral ook om compleet nieuwe doelgroepen te interesseren. Doordat we heel gericht kunnen focussen, kunnen we met een beperkt budget veel resultaat behalen.

Wil je weten hoe we dit voor jou bedrijf zouden aanpakken? Klik hier voor een afspraak Afspraak inplannen

Maak een afspraak