Waarom zou je Google ads nodig hebben voor je webshop of bedrijf? Het zal je verbazen hoeveel slimme technologie en waardevolle systemen er achter Google ads zitten die de potentie hebben om je bedrijf te laten verdubbelen. Google ads is al jaren een begrip voor online marketing. En momenteel gaat Google ads zover dat je bijna een goudmijn laat liggen wanneer je Google ads negeert. Hier lees je alles over Google Ads en waarom het jouw bedrijf kan helpen!

Hoe werkt google ads precies?

Google search

Google Ads is het advertentieplatform van Google waarmee bedrijven advertenties kunnen maken en weergeven in de zoekresultaten van Google, op websites in het Google Display Netwerk en op YouTube. Het vergt een aantal stappen om gebruik te maken van Google Ads. Maar uiteindelijk kan ook jouw bedrijf hier ook enorm mee groeien. Hier is hoe het werkt:

 

 


  • Je begint met het selecteren van relevante zoekwoorden die overeenkomen met de producten of diensten die je aanbiedt. Deze zoekwoorden bepalen wanneer je advertenties worden weergegeven. Mensen zoeken op deze woorden en krijgen ads te zien die relevant zijn. Wanneer je Google Ads goed inzet, wordt je advertentie alleen getoond aan mensen die ook interesse hebben in jouw producten of diensten.

 

  • Advertenties Maken.
    Vervolgens maak je aantrekkelijke tekstadvertenties, afbeeldingsadvertenties of videoadvertenties die de aandacht van potentiële klanten trekken en hen aanmoedigen om actie te ondernemen. Deze kun je zelf maken of laten samenstellen door Google.

 

  • Bieden op Zoekwoorden.
    Je stelt een biedingsbedrag in voor elk zoekwoord, wat aangeeft hoeveel je bereid bent te betalen wanneer iemand op je advertentie klikt. Hoe hoger het bod, hoe groter de kans dat je advertentie wordt weergegeven. Het is een balans zoeken tussen niet te veel betalen per klik, maar wel genoeg klanten binnen halen met de advertenties.

 

  • Advertenties Weergeven.
    Wanneer mensen zoekopdrachten uitvoeren die overeenkomen met je gekozen zoekwoorden, kunnen je advertenties worden weergegeven in de zoekresultaten. Je kunt ook advertenties tonen op websites in het Google Display Netwerk en op YouTube.

 

 

 

 

  • Betaling per Klik.
    Je betaalt alleen wanneer iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt. Dit staat bekend als kosten per klik (CPC). Het budget dat je instelt, bepaalt hoeveel je dagelijks of maandelijks wilt uitgeven aan je advertenties. Een klik is nog niet per se een verkoop. Dus je moet wel weten wat je doet. Wanneer je te veel betaald per klik kun je veel geld verliezen. Wanneer je te weinig per klik betaald, gaat niemand je advertenties zien. Het vraagt veel kennis en ervaring over de manier waarom het algoritme van Google werkt.

Wat zijn de voordelen van Google ads voor mijn bedrijf?

Nu je begrijpt hoe Google Ads werkt. Kunnen we het gaan hebben over de voordelen. Hoe gaat Google ads je helpen met het vinden van potentiële klanten?  Laten we eens kijken wat Google Ads kan doen.

Doel met pijl

  • Gerichte Advertenties.
    Met Google Ads kun je zeer gerichte advertenties maken op basis van zoekwoorden, locaties, demografische gegevens en zelfs het apparaat dat de gebruiker gebruikt. Dit zorgt ervoor dat je je advertenties kunt richten op de juiste doelgroep. En deze meer persoonlijke advertenties kunt tonen.

 

 

  • Directe Zichtbaarheid.
    In tegenstelling tot organische zoekresultaten, bieden Google Ads je directe zichtbaarheid bovenaan de zoekresultatenpagina. Dit betekent dat potentiële klanten je advertenties meteen kunnen zien. De kracht van Google is namelijk niet het bereiken van zoveel mogelijk mensen. De kracht van Google is het bereiken van zoveel mogelijk potentiële klanten.

 

  • Meetbare Resultaten.
    Je kunt eenvoudig de prestaties van je advertenties bijhouden, zoals klikken, conversies en ROI. Dit geeft je inzicht in wat wel en niet werkt, zodat je je strategie kunt aanpassen. Want je kunt wel overal advertenties hebben. Maar als je niets kunt meten, dan heb je alsnog geen inzicht over de prestaties en waarin je moet investeren en waarin niet.

 


Google Ads biedt flexibiliteit in termen van budgettering. Je kunt je budget op elk moment aanpassen en pauzeren of starten met adverteren wanneer dat nodig is. Als je het slim doet dan verlies je veel minder geld, en kun je investeren op plekken waar het nodig is. Daarom moet je er voor zorgen dat je Google Ads zo goed mogelijk gebruikt. Zodat je er het meest uit kunt halen.

 

 

Een online marketing bureau voor Google ads?

Hoewel Google Ads een krachtig hulpmiddel is, kan het complex zijn om effectieve campagnes op te zetten en te beheren. Er zijn mensen die het zelf proberen. Maar vaak komen die toch van een koude kermis thuis. Omdat het toch niet zo gemakkelijk is als men dacht. Daarom werken veel bedrijven samen met een Online Marketing bureau. Hier zijn enkele redenen waarom je een bureau nodig hebt:

  • Expertise en Ervaring.
    Een online marketing bureau heeft de nodige expertise en ervaring om effectieve Google Ads-campagnes te creëren en te beheren. Ze begrijpen de fijne kneepjes van het platform en kunnen strategieen ontwikkelen die resultaten opleveren. Dit zijn dingen die je niet even leert door wat documenten te lezen. Jarenlange “hands on” ervaring is essentieel voor Google Ads.

 

  • Het beheren van Google Ads-campagnes kan tijdrovend zijn.
    Een bureau neemt deze last van je schouders. Jij wilt je niet bezig houden met het bijhouden en bijsturen van je google ads? Jij wilt gewoon ondernemen en/of met je webshop bezig zijn. Een bedrijf runnen neem al genoeg tijd met zich mee. En met een Online Marketing bureau wordt Google ads geen extra taak op je overvolle takenlijst.

 

  • Google Ads is niet iets wat je 1x instelt.
    Googlee Ads is niet een kwestie van een keertje alles instellen. En vervolgens gewoon op zichzelf laat draaien. Je zult dit dagelijks in de gaten moeten houden, en moeten bijsturen wanneer nodig. Een bureau houdt voortdurend de prestaties van je advertenties in de gaten en optimaliseert deze om het beste rendement op je investering te behalen.

 

Wil je meer weten over hoe je Google ads kunt inzetten voor je bedrijf? Neem contact met ons op voor advies en begeleiding en laat je bedrijf groeien met Stars Of The Net! Je kan natuurlijk ook altijd whatsappen naar +31 (0) 6 41 37 0228.