Tips om het meest uit je remarketing campagnes te halen

Remarketing campagnes zijn onderdeel van een marketing strategie die gericht is op mensen die je website al eerder hebben bezocht. Het werkt door middel van het plaatsen van cookies op de computer van de bezoeker. Deze cookies zorgen ervoor dat de bezoeker je advertenties vaker ziet wanneer ze op andere websites rondsurfen. Ze kunnen geplaatst worden door jouw eigen website of door een externe advertentiepartner.

In beide gevallen is het doel van remarketing om ervoor te zorgen dat je advertenties voor je producten of diensten opnieuw onder de aandacht komen bij mensen die je eerder hebben bezocht. Bijvoorbeeld door hen het winkelmandje te laten zien wat ze gevuld hebben en toen verlaten. Doordat de bezoeker hier een advertentie over te zien krijgt, is de kans groter dat ze een aankoop doen of (bij een dienst) contact met je opnemen. Dit maakt remarketing een zeer effectieve vorm van online marketing. Om nog meer uit je remarketing campagne te halen, hebben we wat tips voor je opgeschreven.

Tips remarketing campagnes

  • Zorg ervoor dat je advertenties geschikt zijn voor alle Google Advertentie netwerken

    Dit zorgt ervoor dat je advertentie in aanmerking komt voor elke Google Advertentie netwerksite en zo je bereik verbetert.

  • Gebruik frequency caps

    Frequency caps zijn een manier om het maximum aantal keren te beperken dat elke gebruiker je advertentie in het Display Netwerk kan zien. Stel ze in zodat je merk zichtbaar is, maar het niet voor irritatie zorgt bij je bezoekers.

  • Pas de advertentie-uitingen aan de verschillende pagina’s van je website aan

    Zo zorg je ervoor dat ze relevant zijn voor je bezoekers. Dynamische retargeting advertenties maken het mogelijk om altijd zeer passende advertenties te tonen aan mogelijke klanten. Dit komt omdat de advertenties worden gemaakt van de producten die een bezoeker tijdens zijn laatste bezoek op de site heeft bekeken. Concluderend, de advertentie zal zeer relevant zijn voor de potentiële koper.

  • Cross sell aan bestaande klanten

    Hoewel een prospect is geconverteerd, is het nog niet volbracht. In plaats van deze groep uit te sluiten van retargeting campagnes, kan je verschillende advertenties tonen met producten die een aanvulling zijn op de oorspronkelijke aankoop. Bijvoorbeeld, na het kopen van een iPhone ga je waarschijnlijk sneller een hoesje kopen dan een tweede iPhone. Je moet begrijpen welke producten klanten regelmatig samen kopen, zodat een aanbieding kan worden gedaan die logisch is. Als de producten niet echt complementair zijn, zullen de advertenties niet het gewenste effect hebben.

Cross selling

Hulp nodig bij remarketing campagnes, retargeting of een ander marketingaspect?

 Bekijk dan onze website voor meer informatie wat we voor je kunnen betekenen.

Neem vrijblijvend contact met ons op